Пропускане към основното съдържание

Проста аритметика..

Здравей, Дневнико....
Както всяка неделя и тази съм решил да ти нацапам страничка..
Онзи ден седейки и гледайки как цената на всичко отива нагоре постепенно, а заплатата ми е все още замразена поради кризисния фактор който отвя фирмата в която работя, гледах лихвите по депозити... Да 3.6% годишно.. и се замислих!!!!
Значи ако имаш да кажем 100000 (леле баси мечтателя съм) като ги поставиш в банка за 12 месеца ще вземеш едни 3600 лева. Но не тези пари ще ти ги обложат с данък печалба от 10% и реално в джоба ще си сложиш 3240 лева... звучи добре разделено на 12 месеца са си по 270 лева на месец или почти минимално възнаграждение! Тук идва едно но.... ама Голямо НО и то е че инфлацията или по-точно обезценяването на парите за тази една година е..... забележете 3.5%... Да няма лъжа тоест цялата ти печалба от всичко реално е 0.1% тоест 100 лева!!!! За това пък ти е взет данък от 360 лева.
Май нещо се обърках?!?!?! Чакай малко какво стана?!?! Ама как така?!?! Тогава защо да си слагам парите в банка като от всичко това, реално губя!!! Или съм спонсор на държавата освен че си плащам и другите данъци??!! Защо въобще да си ги слагам там! По-добре да ги влагам в нещо което няма да го изяде инфлацията и държавата да ми го вземе преди да съм пукнал. Ето за това едно време парите за били гарантирани с злато и сребро и хората са знаели истинската им стойност. Сега са просто красиво изрисувани хартийки!!! И знаете ли почвам да се отървавам от тях и да си гледам моето удобство и моя задник! Има една мъдра мисъл: Носи си новите дрехи и се радвай на живота, защото утре може да си храна за червейте!
Това ще правя вече.... дори и да не съм прав никой не може да ме убеди, че тези хартийки носят щастие... Щастието го носи сигурността и безгрижието, а те вече не могат да го доставят, не и на мен!!!
И така, Дневник, продължавам да те списвам защото нещо съм нефотогеничен и нямам дар слово за пред камерата. Иначе можеше и влогчета да правя. Ама какво да се прави май съм пристрастен към буквите!!!
До писане!!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Casio G shock GA B2100

Влог пореден и сметката

Влог пореден 04 04 2023